محیط کاری الکتروموتور

مانند سایر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دیگر، محیط کاری الکتروموتور نیز می بایست دارای شرایط و ویژگی هایی خاص و استاندارد باشد.

شاید به دلیل اینکه این وسیله برقی بسیار پرکاربرد را در اطرافمان به فور دیده و از آن استفاده می نماییم، به نوع و شایط محیط کاری آن توجهی نداریم.

محیط کاری الکتروموتور

اما با نگاهی به منوال و دفترچه های راهنمایی هر یک از برند های موجود در این بازار، به این نکته خواهیم رسید که عوامل و پارامتر های مشخص شده بیانگر الزام در تعبیه محیطی مناسب برای کارگرد مطلوب الکتروموتور می باشد.

البته که الکتروموتور سه فاز و یا تکفاز به دلیل نوع و ماهیت شکل و ابعاد و بدنه بسته خود، معمولا در هر شرایطی توانایی کار دارند.

اما اینکه در این شرایط حداکثر مطلوبیت کارکرد و عمکلرد آن به وضوح قابل مشاهده و ملموس باشد، بستگی به رعایت عوامل محیطی دارد.

شرکت تولیدی الکتروموتور زیمنس آلمان، برای شرایط محیطی الکتروموتور تولیدی خود، سطح حفاظتی و کلاس کاری تعیین نموده است.

به نگاهی به درجه های حفاظتی تعیین شده و مشاهده جدول استاندارد ها، به راحتی می توان دریافت که محیط کاری الکتروموتور به شکلی مطلوب می باشد.

برابر این جدول کاکلا مشخص شده که با توجه به نوع پوسته و نحوه خنک سازی الکتروموتور، آیا امکان کار در محیط پرگرد و غبار را دارد؟

برخی موارد ما از الکتروموتور به عنوان موتور محرک پمپ های آب استفاده می نماییم که طبیعتا محیط مرطوب و در معرض پاشش آب می باشد.

به همین دلیل می بایست بنابر استاندارد های شایط محیطی از الکتروموتور با درجه حفاظتی بالاتر به منظور اطمینان از مقاومت در برابر نفوذ آب استفاده نماییم.

الکتروموتور هایی که در پمپ های آب سیستم های تهویه مطبوع و چیلر استفاده می شود،می بایست ضریب عایقی به مراتب بالاتر از نمونه های معمولی داشته باشند.

حتی در صنایع سنگین، الکتروموتور ضد انفجار برای مصارف بسیار سخت و محیط های کاری در مجاورت آتش و صنایع معدنی خاص طراحی شده که باز هم در جدول استاندارد ها معیار ها مشخص شده اند.

توصیه ما به عنوان توزیع کننده و فروشنده انواع الکتروموتور برای مصارف و کاربری های مختلف، توجه به اعداد و مشخصات درج شده بر روی پلاک و دفترچه فنی آن می باشد.

توان موتور فروشنده انواع الکتروموتور چینی، اروپایی و ایرانی و نماینده رسمی فروش الکتروموتور ومات ایتالیا.

برای خرید و دریافت مشاوره های فنی رایگان، لطف با شماره تلفن ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید