تست سلامت الکتروموتور

در مطالب قبلی به طور کلی در مورد نحوه انتخاب الکتروموتور و انتخاب صحیح و اصولی آن صحبت کرده ایم که باعث افزایش طول عمر موتور الکتریکی خواهد شد.

اما برای تداوم کارکرد صحیح و درست هر الکتروموتور می بایست به طور مداوم و مستمر تست سلامت الکتروموتور را انجام دهیم تا از عملکرد صحیح آن اطمینان بیابیم.

تست سلامت الکتروموتور

البته انجام این قبیل تست ها صرفا به منظور صحت عملکرد نبوده و این امر باعث افزایش طول عمر الکتروموتور تکفاز و یا سه فاز مورد اشاره خواهد شد.

انجام تست ها کارهایی سخت نیست و صرفا با استفاده از ابزاری ساده و بعضا با دقت بیشتر به نحوه کارکرد موتور و بازدهی آن می توان از سلامتی آن با خبر شد.

اولین و بهترین و یا شاید بتوان گفت کاربردی ترین ابزار ف استفاده از یک آمپر متر برای اندازه گیری شدت جریان الکتروموتور می باشد.

تمامی الکتروموتور ها و به عنوان مثال الکتروموتور زیمنس سه فاز آلمان، برابر مقادیر اشاره شده در منوال آن، میزانی از شدت جریان را به عنوان مقدار استاندارد ذکر کرده اند.

البته این میزان شدت جریان عبوری در حالت بی باری الکتروموتور اندازه گیری و به شکل استاندارد در دفترچه راهنما ثبت شده است.

البته که بسیاری از تولید کنندگان الکتروموتور ماننده الکتروموتور ای بی بی که برندی صاحب نام می باشد، میزان جریان عبوری استاندارد موتور در حالت زیر بار را نیز اشاره کرده اند.

بار بر روی الکتروموتور میزانی استاندارد می باشد پس میزان شدت جریان نیز می بایست میزانی استاندارد و دقیق باشد.

عبور شدت جریانی بیش از میزان استاندارد تعریف شده در منوال، باعث آسیب به سیم پیچ و خرابی الکتروموتور خواهد شده که با یک آمپر متر بسیار ساده، به راحتی قابل اندازه گیری و رفع عیب است.

تست صدای الکتروموتور نیز به سادگی و با گوش دادن به میزان صدای تولیدی موتور در زمان کارکرد قابل تشخیص می باشد.

تولید صدای بیش از میزان استاندارد نشانه خرابی بلبرینگ و یا شافت و حتی خرابی شافت یا روتور الکتروموتور می باشد .

بررسی وضعیت روانکاری الکتروموتور از طریق بازدید دوره های گریس های روی شافت الکتروموتور در ناحیه گریس خور بلبرینگ ها نیز تاثیر بسزایی در تست سلامت الکتروموتور خواهد داشت.

اندازه گیری میزان حرارت بدنه الکتروموتور نیز یکی دیگر از روش های تست موتور الکتریکی می باشد .

با استفاده از دماسنج های صنعتی می توان بدون لمس بدنه الکتروموتور میزان حرارت بدنه الکتروموتور ومات سه فاز را ثبت و با میزان اشاره شده در دفترچه راهنما ضمن دانلود کاتالوگ الکتروموتور مقایسه نمود.

توصیه ما به عنوان فروشنده انجام تست سلامت الکتروموتور به صورت دوره ای برای افزایش مدت زمان کارکرد الکترموتور و صرف هزینه های کمتر می باشد.

توان موتور فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز در انواع برند های ایرانی، چینی و اروپایی با گارانتی و خدمات پس از فروش.

برای خرید و سفارش انواع الکتروموتور با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید