الکتروموتور ای بی بی

الکتروموتور ای بی بی ABB حاصل تولیدی شرکتی سوئدی با مرکزیت فنلاند و با قدمتی بیش از ۴۰ سال در صنعت تولید الکتروموتور و تجهیزات برق صنعتی فشار قوی.

برند ای بی بی با ترکیب و ادغام دو شرکت سوئدی ای اس ای آی و شرکت سوئیسی بران باری اند سی در سال ۱۹۸۸ تشکیل و نام ای بی بی را پس از ترکیب، انتخاب نمود.

امروزه الکتروموتور ای بی بی توسط یکصد نمایندگی در سراسر دنیا و توسط بالغ بر ۱۳۲۰۰۰ کارمند و متخصص شرکت ABB طراحی، تولید و عرضه می شود.

در حال حاضر با توجه به تعدد نمایندگی ها و پرسنل تحت اختیار شرکت تولید کننده الکتروموتور ای بی بی ، بزرگترین شرکت چند ملیتی در سطح جهان شناخته می شود.

تولیدات شرکت ABB  تنها محدود به الکتروموتور ای بی بی نمی شود و این شرکت چند ملیتی در صنعت اتوماسیون صنعتی و تولید انواع کنترلر، بیمتال و کلید ها و کنتاکتور های فشار قوی نیز تولید دارد.

الکتروموتور ای بی بی

مشخصات الکتروموتور ای بی بی ABB

در ایران نام ای بی بی  ABB اما به عنوان یک تولید کننده برتر الکتروموتور با قدمتی دیرینه در صنعت ایران شناخته شده است و برندی خوشنام در کشور ما است.

الکتروموتور ای بی بی ABB ساخت فنلاند دارای تنوعی بالا در تولید و انواع آن می باشد و برای تمامی تجهیزات و صنایع سبک، نیمه سنگین و سنگین، ABB  پیشنهاد و محصولی ویژه دارد .

سابقه و پیشینه این برند اروپایی قدرتمند در ایران استفاده از موتور سه فاز ABB در صنایع سنگین و پایه ای راه اندازی شده در ایران باز می گردد .

در مورد مشخصات موتور سه فاز ABB بسیار می توان شرح داد و اشاره های ویژه ای به آن داشت که ذیلا به طور خلاصه در مورد برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد .

  • الکتروموتور ای بی بی ABB سه فاز

انواع الکتروموتور ای بی بی سه فاز موجود در ایران دارای شاخصه ها و ویپگی هایی است که توانسته وفاداری به این برند اروپایی خوشنام را ارتقاء دهد.

در ایران برند موتور ABB بیشتر به نوع الکتروموتور سه فاز آن معرفی و شناسایی شده است و مصرف و تیراژ مورد استفاده آن در ایران بالاتر می باشد .

همانگونه که اشاره شد، در صنایع سنگین برند الکتروموتور ABB بسیار نامدار و معروف است و به همین دلیل الکتروموتور سه فاز ABB در ایران فروش بالاتری دارد .

  • مصرف پایین انرژی

در زمنیه مصرف انرژی الکتروموتور ABB سه فاز در رده محصولات سبز با پایین ترین رده مصرف انرژی  قرار گرفته است و این مهم با وجود استفاده از سیم پیچ تمام مس با بالاترین کیفیت و کاهش تلفات حرارتی محقق گردیده است.

از موارد و مشخصلات بارز محصولات ABB که همواره باعث برتری و علاقه شدید مصرف کنندن به تهیه این موتور سه فاز گردیده ، مصرف پایین آن می باشد .

دستیابی به این مصرف و کنترل بهینه صرفا با استاندارد سازی و تولید برتر و استفاده از تکنولوژی روز و مطالعات مستمر محقق گردیده است .

در تمامی رنج ها از ۰٫۲۲ تا ۴۵۰ کیلووات و در انواع دور های ارائه شده، ABB  دارای مصرفی کنترل شده و بهینه طراحی و به بازار عرضه شده است .

  • پوسته و پایه های چدنی

تمامی الکتروموتور سه فاز ABB ساخته شده از پوسته ای از جنس چدن به منظور جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی هستند.

به منظور ارتقاء نمای ظاهری و زیبایی الکتروموتور، پوسته چدنی آن ریخته گری شده با تیغه ای مغناطیسی طولی ساخته شده است.

همچنین به منظور استحکام بیشتر پایه های الکتروموتور ای بی بی سه فاز به صورت یک تکه با بدنه و کاملا چسبیده به آن ساخته شده است .

البته در سایز های پایین تر و تا رنج ۱۵ کیلووات به دلیل کنترل وزن و به حداقل رساندن تلفات حرارتی، جنس پوسته از آلومینیوم دایکاست ساخته شده است .

پوسته های آلومینیومی مورد استفاده در الکتروموتور سه فاز ABB  نیز دارای مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و خوردگی می باشند .

  • سیم پیچ تمام مس

در مورد سیم پیچ الکتروموتور ای بی بی از بهترین و با کیفیت ترین سیم تمام مس موجود استفاده نموده تا حداقل مصرف انرژی، کاهش تلفات حرارتی، استحکام و دوام بیشتر را محقق نماید.

با توجه به حداقل تلفات حرارتی موجود در سیم تمام مس، مصرف انرژی نیز به دلیل استفاده از برترین و با کیفیت ترین سیم مسی در موتور ABB محقق گردیده است .

  • روتور با تکنولوژی برتر

روتور تمامی موتورهای سه فاز ABB از نوع قفس سنجابی و دارای بالانس تمام استاتیکی به منظور کاهش نویز، لرزش و صدای کارکرد می باشد.

روتور های قفس سنجابی استفاده شده در تمامی مدل ها و رنج های الکتروموتور ABB سه فاز از جنس تمام مس ساخته شده است .

این روتور تمام مسی با برترین تجهیزات ریخته گری و با دقت بسیار بالایی توسط سی ان سی های بسیار دقیق و پیشرفته تراش خورد و بر اساس استاندارد های مورد نظر اندازه شده اند .

برای خنک سازی بهینه و در راستای به حداقل رساندن مصرف انرژی، در انتهای روتور پره های تعبیه شده است که به کمک آن در هنگام چرخش، عمل خنک سازی انجام می شود .

وجود این پره ها باعث می شود تا روتور در هنگام چرخش نه تنها وظیفه ایجاد میدان مغناطیسی را بر عهده داشته باشد که هوای وارده شده توسط پروانه موتور را نیز در خنک سازی بهتر استفاده نماید .

همچنین برای نیل به هدف و تطابق با استاندارد های مربوط به صدای کم کارکرد، تمامی روتور ها دارای بالانس استاتیکی با حداقل میزان لرزش می باشند .

کارایی بالا

با توجه به استفاده از بهترین و بالاترین متریال و بهره گیری از تکنولوژی های برتر، Efficiency الکتروموتور ای بی بی سه فاز در بالاترین سطح در بین محصولات رقیب قرار گرفته است.

Cos φ الکتروموتور ABB سه فاز در تمامی رنج ها عددی بالا و نزدیک به ۱ می باشد که نشان از حداقل تلفات انرژی و حرارت داشته و کارایی بالایی را ارائه می نماید .

  • رنج متنوع و گسترده

در مورد رنج تولیدی محصولات موتور سه فاز ABB از کوچکترین سایز ۰٫۱۲ کیلووات تا سایز های بزرگ ۶۰۰ کیلووات در انواع پایه دار، نیم فلنچ و تمام فلنچ در دسترس بازار مصرف قرار گرفته است.

به همین دلیل در تمامی موارد مورد استفاده در صنعت از صنایع سبک ، نیمه سنگین و سنگین صنعتی، ABB الکتروموتور مورد نیاز را ارئه نموده است .

الکتروموتور ای بی بی سری M2QA

با توجه به تنوع الکتروموتور در بازار های جهانی و محصولات با کیفیت و بی کیفیت با قیمت های بسیار پایین، شرکت ABB بر آن شد تا سیاستهایی برای کاهش قیمت تمام شده تولید را انجام دهد.

به همین منظور برای کاهش هزینه های تولید توسط نیروی انسانی، خط تولید الکتروموتور ای بی بی ABB سه فاز در کشور چین افتتاح شد و سری تولیدات ABB  توسط این خط تولید با سریال M2QA نامگذاری شد.

کیفیت این محصولات کاملا برابر با استانداردهای شرکت ABB می باشد و نیروی انسانی چینی تولید کاملا تحت نظارت متخصصین شرکت ای بی بی در حال تولید محصولات می باشند.

توان موتور به جهت ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب، قادام به واردات مستقیم الکتروموتور ای بی بی ABB سه فاز سری M2QA به ایران نموده است.

از نظر مشخصات و کارایی مدل M2QA مشخصات و متریالی کاملا مشابه با نمونه اروپایی تولید شده در فنلاند دارد و تنها تفاوت آن قیمت تمام شده تولید می باشد .

برای دسترسی به اطلاعات تکمیلی و دانلود کاتالوگ الکتروموتور ABB سه فاز سری M2QA به وبسایت توان موتور به آدرس www.tsmotor.ir مراجعه فرمایید.

دریافت تمامی سفارشات از طریق تماس با واحد فروش توان موتور به شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ امکانپذیر می باشد.