انتخاب الکتروموتور نادرست

یکی از عوامل اصلی نارضاتی از خرید محصولی صنعتی همانند الکتروموتور، انتخاب الکتروموتور نادرست است که معایبی را به همراه دارد.

انتخاب الکتروموتور نادرست

معمولا از الکتروموتور به عنوان وسیله ای الکتریکی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می نماید و کاربری صنعتی عام دارد، استفاده می شود.

حال آنکه یک موتور الکتریکی صنعتی، کاربری عمومی و عام ندارد و بسیاری از عوامل در کارکرد نوع کارایی آن تاثیری بسزا خواهند داشت.

در مطالب قبلی به تفصیل در مورد پلاک الکتروموتور توضیحاتی ارائه داشته ایم که موارد بسیار زیادی بر روی یک پلاک درج و ثبت می گردد.

توان، میزان قدرت، شدت جریان، درجه حفاظتی، کلاس حرارتی و بسیاری از موارد که معمولا به صورت استاندارد می بایست بر روی پلاک هر الکتروموتور استاندارد درج گردد.

در انتخاب هر الکتروموتور سه فاز و یا تک فاز مورد نیاز، توجه به تمامی موارد مشخص شده بر روی پلاک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عدم توجه به توان و قدرت الکتروموتور به میزانی بیشتر و یا کمتر از میزان توان خورجی مورد نیاز، باعث انتخاب الکتروموتور نادرست خواهد شد.

در ادامه با انتخابی اشتباه، به غیر از هدررفت هزینه، کارایی نامناسب، خرابی محصول در خروجی و نهایتا نیاز به تعویض الکتروموتور با نمونه ای درست و خوب خواهد شد.

همانگونه که قرار دادن یک الکتروموتور به توانی پایین تر از میزان مورد نیاز باعث فشار بر روی الکتروموتور و سوختن سیم پیچ می شود، الکتروموتور با توان بالاتر نیز باعث خرابی تجهیزات می شود.

در این مورد فشار قدرت بالاتر الکتروموتور باعث خواهد شد تا به تجهیزات و سخت افزار فشاری مضاعف وارد گشته و به مرور و یا به آن، خرابی جبران ناپذیر بوجود آورد.

سرعت بیشتر از از میزان مورد نیاز، می بایست از طریق گیبرکس کاهنده تنظیم و کاهش یابد اما آن نیز تا اندازه ای خاص امکانپذیر می باشد.

نمی توان اگر به خروجی دور بسیار پایین نیاز داریم از یک الکتروموتور ۳۰۰۰ دور استفاده نماییم حتی اگر برند الکتروموتور زیمنس آلمان باشد.

در مقوله انتخاب الکتروموتور نادرست، برند های مطرح نیستند و ای بسا شما الکتروموتوری چینی بی نامی را مشخصات مورد نیاز خود در بازار تهیه و بر روی تجهیزات نصب می نمایید.

اما کارایی این الکتروموتور به مراتب بالاتر از یک الکتروموتور سه فاز ABB است بوده و مدت زمان طولانی تری را برای شما کار خواهد کرد.

توان موتور فروشنده انواع الکتروموتور تک فاز و سه فاز اروپایی، چینی و ایرانی و نماینده رسمی واردات و فروش الکتروموتور ومات ایتالیا.

برای خرید و سفارش انواع الکتروموتور، لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید